„Cam melodramatic poemul ăsta”, „sex symbol sex object” și „George”

de Victor Horațiu Troșan

Ilustrații de Kais Masood

Cam melodramatic poemul ăsta

Interiorul mașinii mirosea a transpirație tămâie și fum de țigară.
Cruciulițele dansau psihedelic deasupra mea și
taximetristul îmi vorbea despre divorțul din 2009
când a lovit un biciclist și a trecut mai departe la divorțul din 2012.
Crezuse că este sfârșitul lumii și își înșelase soția cu toate femeile
din oraș. Ochiul mortului ne privea din urmă și știam că tu mă aștepți acasă
deasupra tuturor taximetriștilor
deasupra tuturor teatrelor sovietice
deasupra tuturor blugilor
evazați din cartierul nostru
ascultând vinilul meu preferat cu prince

Acum ceva timp eram sigur că vom trăi
fericiți până la adânci bătrâneți
și nu neapărat fericiți, ideea era să ne avem unul pe altul
și uneori un acoperiș deasupra capului,

dar apoi am înțeles că
omul e un animal migrator
_____din paturi în paturi
_____din persoane
__________în alte
   _____ persoane
și de fiecare dată
uită ceva foarte important
sub cearșafurile pătate
cu sânge și rușine
se hrănește doar din
plăcerea de unică folosință
până când       se termină       banii din portmoneu
_________ și singurul zâmbet
_____________ochiul mortului
_____________pe bancnota de 5 lei.

taximetristul a ajuns deja în 2019
într-o seară și-a bătut băiatul
după au plâns împreună
și apoi l-a bătut iar
pentru că bărbații adevărați nu plâng
______  se uită la fotbal
______  fac comentarii misogine
______ nu plâng
______ și nu se bâlbâie

a drawing of a person with light blue skin wearing a pink flowered shirt and pink trousers, smoking while sitting at the table where a glass and a bottle of wine are placed. in the background a green curtain and an orange poster

sex symbol sex object

mă privește atent cum dorm, iar zâmbetul satisfăcut
post-orgasmic se întinde de-a lungul feței
căci totul e de sticlă, chiar și corpul
zgribulit sub așternuturi fine
ca o rândunică dintr-o poezie învățată la școală

(strivită sub bocancul greu al unui dumnezeu omniprezent

la micul dejun, în pâinea cu dulceață de casă
la prânz, în ciorba de legume
la cină,)
nu știu ce am spus, a aruncat farfuria de pământ
iar pereții fragili ai bucătăriei au tremurat de frică
frica se transmite prin tălpi în podea
din podea în pereți și așa mai departe până când se întoarce
în mine donator și primitor comun

cadrul s-a rezumat la foarte puține
în unele cioburi
zâmbește
în unele cioburi
plâng, iar

dacă n-ar fi fost atât de departe geamul
pe care sunt imprimate amprentele lui
mi-ar fi fost mult mai frică,
dar distanța face lucrurile să pară
mai mici, mai inofensive, mai frumoase
și uneori tot ceea ce rămâne
este frumusețea,
iar alteori nu rămâne nimic.

a drawing of a person sitting on a chair, and hugging their own legs. they wear white socks, have a blue face and pink body. from their head a two-headed bird appears. in the background, a television is on fire.

George

Am tăiat un măr
și din jumătatea stricată s-au născut copii
monstruoși. Strigoi ce-mi resuscitează sexul
curățându-mi rujul rămas între dinți
cu limba lungă și

Strigoi ce te așteaptă în aeroport
fluturând cartonul cu
„[numele tău] bine ai (re)venit”.
Îți comandă taxi din elizee
unu îl posedă pe taximetrist
altul îi taie unghiile de la picioare
altul se agață de roți
închide mișcarea
într-o buclă de cristal
și te aduce acasă la mine.

Pe drum vezi în stradă
carcase de ana și carcase de manole
cum se iubesc adolescentin
în fața cinema-ului din parc
cu pete de roșu peste tot
și îți aduci aminte de noi doi
dimineața la 7 în fața liceului
la fumuar.

Pe drum vezi în supermarket
vitrine frigorifice                    trupuri tinere de cumpărat
___________________sau mai ieftin
___________________trupuri bătrâne de împrumut
și îți aduci aminte de portretul din oglindă.

Acasă te aștept ca după o lungă zi la birou
am aruncat la gunoi toate muștele moarte
de pe pervaz și am șters până și podeaua
de urmele tuturor persoanelor ce mi-au trecut pragul.
Am schimbat până și hainele de pat
în care am îmbrăcat multe persoane înfrigurate
și toate acestea nu neapărat din iubire. Mai mult
din frică gelozie scandal ești un idiot ai zis
și încă nici nu ai ajuns aici.

Plăcinta fumegă și aluatul e moale
am pus tot ce a pus tipa de pe youtube
ouă făină coadă de șopârlă
iubire dor pisici plimbări
coajă de lămâie
urlete pereți cu urme de pumni
ești un bou un narcisist un egocentric ai zis
gelozie scandal ești un idiot ai zis
și încă nici nu ai ajuns.

Și nici nu vreau să ajungi
dar te aștept
căci așa e design-ul:

O iubire aici în est
ca o infecție alimentară
pentru că sunt ce mănânc
înghit lacrimile bâlbâite
gelozie scandal ești un idiot ai zis
și tac.

O iubire aici în est
ca o afacere de vândut pepeni
vara sub blocurile de sticlă
unde IT-iștii îl nasc pe george
primul banking inteligent din românia.

a drawing of a blue-skinned person wearing a pink bunny suit and black underwear, sitting on a pic-nic blanket with a martini glass and an ashtray, while in the background a black city-scape is on fire
Victor looks at the camera, has long haid and a black tshit. He is surrounded by small fairies
Victor Horațiu Troșan

Zână de 16 ani (n. 2005), mare fan Audre Lorde, beau ceai negru dimineața la prânz și la cină în timp ce ascult același playlist cu jazz de pe Spotify & recitesc măcar o dată pe lună The Black Unicorn.

kais looks straight into the camera without smiling. they have short black haird and small earrings
Kais Masood

Am simțit mereu că există mai mult de o persoană înăuntrul meu. Un bărbat, o femeie, câteva animale și o mulțime de creaturi de nedescris. Mă fascinează cum obiceiurile și comportamentul mi se schimbă odată cu starea de spirit, așa că fac măști și transform diverse materiale în obiecte purtabile – mă acopăr ca să descopăr toți monștrii interiori. @kaiimask@kaismask

Poezie • Proză
Taguri: adolescență, artă queer, autocunoaștere, bărbați, dragoste, durere, erotic, frică, îndepărtare, intimitate, iubire, masculinitate, poezie, queer, relații, relații abuzive, sex, urban